Współczesne badania potwierdzają, że obowiązujący system edukacyjny nie sprzyja naturalnym procesom uczenia się oraz zdrowemu i twórczemu rozwojowi. Szkoła systemowa nie kompetencji przyszłości, a tym samym nie najlepiej przygotowuje do swobodnego i odważnego poruszania się we współczesnym świecie.
Co możesz zrobić, aby wesprzeć swoje dziecko w rozwijaniu cech i kompetencji, które umożliwią mu pozostanie sobą, życie w zgodzie ze swoimi pasjami i zainteresowaniami, a jednocześnie zdobywanie umiejętności niezbędnych na rynku pracy w niedalekiej przyszłości? My wiemy! Jesteśmy szkołą pozasystemową, w której to UCZEŃ jest najważniejszy.
Czym różnimy się od szkoły systemowej?
- Uczeń i jego potrzeby są dla nas priorytetem.
Wszystkie działania podejmowane w ramach nauczania są skoncentrowane na wspieraniu jego rozwoju i osiąganiu indywidualnych celów edukacyjnych. Nauczyciele starają się dostosowywać metody i narzędzia dydaktyczne do unikalnych możliwości oraz zainteresowań każdego ucznia. Dzięki temu maksymalizujemy efektywność nauczania. W praktyce oznacza to, że programy nauczania są elastyczne i uwzględniają różnorodne style uczenia się, a także potrzeby emocjonalne i społeczne uczniów. Taki podejście sprzyja budowaniu motywacji i zaangażowania, co przekłada się na lepsze wyniki edukacyjne i rozwój osobisty młodych ludzi.
- Akceptujemy osobowość każdego ucznia. Każdy jest wartością sam w sobie. Nie musi jej udowadniać.
Doceniamy i uwzględniamy różnorodność charakterów, talentów oraz osobowości w naszej społeczności szkolnej. Szanujemy potrzeby, uczucia, pasje i zainteresowania uczniów, co przejawia się w indywidualnym podejściu do nich, dostosowywaniu metod nauczania oraz wspieraniu w rozwijaniu własnych zainteresowań. Staramy się tworzyć środowisko, w którym każdy uczeń czuje się zrozumiany i akceptowany, co sprzyja jego rozwojowi emocjonalnemu i intelektualnemu. Dzięki takiemu podejściu, uczniowie mogą w pełni wykorzystywać swój potencjał, angażując się w proces edukacyjny z większym entuzjazmem i pewnością siebie.
- Podchodzimy praktycznie do organizacji procesu edukacji.
Stawiamy na aktywne i zaangażowane podejście do nauczania. Zachęcamy uczniów do prowadzenia badań, co pozwala im samodzielnie odkrywać nowe informacje i rozwijać umiejętności analityczne. Poprzez eksperymentowanie umożliwiamy uczniom zdobywanie doświadczeń dzięki praktycznym działaniom i rozwiązywaniu rzeczywistych problemów. Kładziemy również duży nacisk na samodzielność, wspierając uczniów w podejmowaniu własnych decyzji i odpowiedzialności za samych siebie.
- Rozwijamy kompetencje przyszłości.
Rozwijanie krytycznego myślenia to najważniejszy fundament naszego programu, który pomaga uczniom nie tylko przyswajać wiedzę, ale także analizować, oceniać i kwestionować informacje, co przygotowuje ich do świadomego uczestnictwa w dorosłym życiu. Chcemy, by po opuszczeniu murów liceum nasi uczniowie budowali relacje w oparciu o dialog i język szacunku, zgodnie z korczakowskimi ideami oraz by stanowili o sile swoich społeczności.